Ülke TV

Türkiye merkezli ulusal haber kanalı

Ülke TV, Yeni Dünya Medya Grubu'nun haber ağırlıklı yayın yapan televizyon kanalı.

Ülke TV
Ülke TV Logosu.png
Tam adı Ülke Televizyonu
Kuruluş 20 Nisan 2006 (Haber 7 olarak)
2 Haziran 2008 (Ülke TV olarak)
18 Eylül 2014 (HD yayın)
Şirket Beyaz İletişim A.Ş.
Sahibi Yeni Dünya Medya Grubu
Genel yayın yönetmeni Hasan Öztürk
Resim formatı 576i (16:9 SDTV)
1080i (HDTV)
Slogan Bu ülkenin haber, kültür kanalı
Ülke  Türkiye
Dili Türkçe
Yayın alanı Türkiye
Azerbaycan
İştirakler Ülke Radyo
Genel merkez İstanbul
Eski adı Haber 7
Kardeş kanal(lar) Kanal 7 HD
Kanal 7 Avrupa
TVT
Radyo 7
Websitesi Ülke TV
İzlenebilirlik
Uydu yayını
Türksat 4A 12095 H 4800 5/6 (SD)

12103 H 8333 2/3 (HD)

D-Smart 49. Kanal (HD)
Digiturk 38. Kanal (HD)
Kablo yayını
Analog KabloTV S 28
KabloTV 63. Kanal (HD)
923. Kanal (SD)
İnternet protokolü üzerinden televizyon
tivibu 40. Kanal (HD)
Vodafone TV 51. Kanal (SD)
İnternet televizyonu
İnternet İzle

Kanal, 20 Nisan 2006'da yayına başladı. Kuruluşunda adı Haber 7 iken 2 Haziran 2008 tarihinde adını Ülke TV olarak değiştirdi. Yayınlarına bu isim ile haber ve kültür ağırlıklı temalar ile devam etmektedir. D-Smart, Digiturk, KabloTV, tivibu ve Türksat 4A uydusundan izlenebilmektedir. Ülke Ana Haber'i Banu Yüm sunmaktadır.[1]

18 Eylül 2014'te Türksat 4A uydusuna taşınmasıyla birlikte HD yayına da geçmiştir.[2] 23 Ağustos 2020'de Avrupa'da SD yayını sona erdi. Sadece 12095 H 4800 5/6 frekansından SD yayın yapmaktadır.

ProgramlarDüzenle

Hukuksal konularDüzenle

Ülke TV'nin 10, 11 ve 12 Kasım 2008'de yayımlanan Sıradışı programlarında, Almanyadaki Deniz Feneri davasını izlemek üzere Frankfurt'a giden Kemal Kılıçdaroğlu ile ilgili gerçek dışı ve iftira niteliğinde beyanlara yer verildiği kaydedilerek, Ülke TV'den 30 bin lira manevi tazminat talep edilmişti. Mahkeme kararı sonucu Ülke TV 30 bin lira manevi tazminata çarptırıldı.[3]

KaynakçaDüzenle

  1. ^ "Arşivlenmiş kopya". 29 Kasım 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 30 Kasım 2019. 
  2. ^ "Arşivlenmiş kopya". 8 Temmuz 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 11 Temmuz 2014. 
  3. ^ [1] 8 Mart 2011 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. Haberturk, Kılıçdaroğlu Ülke TV'den tazminat kazandı, 03 Mart 2011.