The Independent

İngiliz günlük online gazete

The Independent, (Türkçesi: Bağımsız), 1986 yılında İngiltere'de günlük gazete olarak yayın hayatına başlayan bir İngiliz internet gazetesi.

The Independent
The Independent logo.svgTheindependent.jpg
Tür Günlük gazete
Format Kompakt
Sahibi Alexander Lebedev, Evgeny Lebedev
Kuruluş tarihi 1986
Siyasi görüşü Liberalizm, Radikalizm
Dil İngilizce
Genel merkez Northcliffe House, Londra, Birleşik Krallık
ISSN 0951-9467
OCLC numarası 185201487
Resmî site www.independent.co.uk

1986 yılında yayın hayatına başlayan The Independent, Birleşik Krallık'ın en genç ulusal gazetelerinden biridir. Independent'ın iş günü baskısı, 2004'te yılın ulusal gazetesi dalında İngiliz Basın Ödülü'ne layık görüldü. Independent News & Media'nın sahibi olduğu gazetenin halk arasında lakabı Indy'dir. Pazar günleri yayımlanan The Independent on Sunday'e ise Sindy adı takılmıştır.

Gazete, 2010 yılının Mart ayında Rus oligark Aleksandr Evgenyeviç Lebedev tarafından satın alındı.[1] Kağıt üzerine basılan son baskı, 26 Mart 2016'da neşredildi. Bu tarihten itibaren gazete sadece dijital olarak internet üzerinden yayınlanıyor.[2]

TarihiDüzenle

Sirkülasyonu Ağustos 2007'de 240,116 olarak tespit edilmiştir. Gazete 2004 yılında Britanya Basın Ödülleri'nde (British Press Awards) yılın ulusal gazetesi seçilmiştir. The Independent sol bir çizgi izlemektedir.[3]

İlk basımı 7 Ekim 1986 tarihinde gerçekleştirilen gazete 1990'lı yıllarda finansal problemler yaşadı. Eylül 2003'ten itibaren kompakt formata geçilerek tiraj arttırıldı. The Independent yaptığı açıklama ile Mart 2016'dan sonra basılı yayın yapmayıp yayın hayatına internet gazetesi olarak devam edeceğini duyurdu.[4]

Independent Türkçe'ye erişimin engellenmesiDüzenle

İngiltere merkezli The Independent'in Türkçe sürümü Independent Türkçe, 15 Nisan 2019'da yayına başladı. İnternet gazetesinin genel yayın yönetmeni ise Nevzat Çiçek oldu.[5]

19 Nisan 2020 tarihinden itibaren Türkiye'de Independent Türkçe'nin internet sitesine erişilemiyor. Suudi Arabistan'da TRT Arapça ve Anadolu Ajansı internet yayınlarına erişimin yasaklanmasından sonra, 19 Nisan 2020 tarihinden itibaren Türkiye'de de Rus ile Suudi ortaklığındaki Independent Türkçe'ye erişim engeli getirildi.[6]

KaynakçaDüzenle

  1. ^ Grimberg, Steffen (20 Kasım 2010). "Medien-Dynastien: Die Liga der schillernden Gentlemen". Die Tageszeitung: taz (Almanca). ISSN 0931-9085. Erişim tarihi: 27 Haziran 2021. 
  2. ^ "„Independent" das letzte Mal als Druckausgabe". news.ORF.at (Almanca). 26 Mart 2016. Erişim tarihi: 27 Haziran 2021. 
  3. ^ "U.K. paper follows rivals into tabloid format : At The Times, size matters - International Herald Tribune". 4 Aralık 2008 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 10 Haziran 2008. 
  4. ^ http://www.bbc.com/turkce/haberler/2016/02/160212_independent
  5. ^ Independent Türkçe yayına başladı - Medyanoz
  6. ^ Independent Türkçe'ye Neden Erişim Engeli Getirildi - Medyanoz

Dış bağlantılarDüzenle