Turkuvaz Medya Grubu

Türk medya şirketi
(A Para sayfasından yönlendirildi)

Turkuvaz Yayın Grubu, medya sektöründe faaliyet gösteren bir şirkettir.

Turkuvaz Medya Grubu
Kuruluş2007
Genel merkeziGüzeltepe, Eyüpsultan, ,
SahibiKalyon Grup
Web sitesihttp://turkuvazmedyagrubu.com.tr

Eski imtiyaz sahibi Ahmet Çalık, 5 Aralık 2007 tarihinde TMSF tarafından gerçekleşen ihalede eskiden Ciner Holding'e bağlı olan Merkez Medya Grubu'nu 1,1 milyar dolara satın aldı. Bunun sonucunda atv, atv Avrupa, Yeni Asır TV, adlı televizyon kanalları, Radyo Turkuvaz, Romantik Radyo adlı radyo istasyonları, Sabah, Takvim, Yeni Asır ve Fotomaç adlı gazeteler artık tüm hak ve varlıklarıyla Turkuvaz A.Ş. bünyesine geçmiştir. 2013 yılı Aralık ayında Orhan Cemal Kalyoncu, Turkuvaz Medya Grubu'nu Ahmet Çalık'tan satın aldı.[1] 2018 yılında Doğan Holding'den D&R adlı kitap-hobi mağazasını satın almıştır.[2]

Hükümet yanlılığı iddiaları değiştir

Turkuvaz Medya Grubu, hükümet yanlısı bir duruşa sahip olduğu şeklinde tanımlanmıştır.[3][4] Ceren Sözeri, medya grubunu "Pelikancı" olarak tanımladı ve 2019 İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı Seçimi sırasında medya grubunun sahte haberler yayınladığını iddia etti.[5] Turkuvaz Medya Grubu'nun, resmi reklamlar aracılığıyla dağıtılan kamu kaynaklarının %18,37'sini aldığı ortaya atılmıştır.[6] Murat Ağırel'e göre, medya grubu 2017-2019 yılları arasında İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından 15.293.000 TL ile desteklenmiştir.[7][8][9] Zehra Yıldız, Turkuvaz Medya Grubu'nun ve diğer medya şirketlerinin kamu ihalelerine katılması ve devletle ticari ilişkiye sahip olmasından dolayı bağımsızlık ve özgürlüklerini eleştirmiştir.[10]

Bünyesindeki medya kuruluşları değiştir

Gazeteler değiştir

Televizyonlar değiştir

a Para değiştir

Ekonomi üzerine yayın yapmaktadır. 21 Haziran 2017 tarihinde 1080i olarak test yayınına başlamıştır. a News gibi sadece HD yayın yapmaktadır. 17 Eylül 2018 tarihinde açılmıştır.

Dergiler değiştir

  • Bebeğim ve Biz
  • China Today
  • Cosmopolitan
  • Cosmopolitan Bride
  • Esquire
  • Forbes Türkiye
  • GQ Türkiye (Doğuş Yayın Grubu'ndan alındı)
  • Harper's Bazaar
  • HomeArt
  • House Beautiful
  • Lacivert
  • Otohaber
  • Para
  • Sofra
  • Şamdan Plus
  • Vogue Türkiye (Doğuş Yayın Grubu'ndan alındı)

Radyolar değiştir

  • 2007-2016: Romantik Radyo (TMSF'den satın aldı. Frekansını A Spor Radyo'ya devretti.)
  • 2007-2009: Radyo City (TMSF'den satın aldı. Frekansını Radyo Turkuvaz'a devretti.)
  • 2009-: Radyo Turkuvaz
  • 2014-: a Haber Radyo
  • 2016-: a Spor Radyo
  • 2016-: Vav Radyo
  • 2016-: Turkuvaz Romantik
  • 2016-: Turkuvaz Efsane
  • 2017-: a News Radio
  • 2018-: a Para Radyo

İnternet değiştir

  • Teknokulis ya da teknokulis.com, 26 Ocak 2011 tarihinde yayın hayatına başlamış, Türkçe teknoloji içerikleri yayımlayan bir web sitesidir. Turkuvaz Medya bünyesinde kurulan site “Teknolojinin Kısayolu” sloganına sahiptir. Ağırlıklı olarak teknoloji haberlerinden oluşan içerik sunmaktadır. İnceleme bölümünde son tüketiciye hitap eden elektronik cihaz incelemerine yer verilmektedir. İpucu, dosya, video, galeri, forum, yazarlar sitenin diğer kategorilerini oluşturmaktadır. Katıldığı önemli yerel ve uluslararası teknoloji etkinliklerinden okuyucularına özel içerikler sunmaktadır. Sitenin kurucusu ve Genel Yayın Yönetmeni Hasan Genç[11] Bilişim Muhabirleri Derneği tarafından 2015 yılında düzenlenen Medya Ödülleri töreninde Yurtsan Atakan Ödülü’ne layık görülmüştür.[12][13]
  • aktuel.com.tr

Kaynakça değiştir

  1. ^ "Arşivlenmiş kopya". 9 Ağustos 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Eylül 2018. 
  2. ^ "Arşivlenmiş kopya". 13 Nisan 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Ocak 2020. 
  3. ^ "Yazarımız Ceren Sözeri ve Evrensel'e açılan dava yarın görülecek". Evrensel.net. 8 Ekim 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 9 Haziran 2021. Bünyesinde Sabah, Takvim, ATV, A Haber gibi iktidara yakın yayın yapan gazete ve televizyonlar bulunan Turkuvaz Medya Grubu (...) 
  4. ^ "ATV'de AKP'yi eleştiren haberler: Süleyman Soylu mercekte". birgun.net. 9 Haziran 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 9 Haziran 2021. Turkuvaz Medya Grubu’nun televizyon kanalı olan ATV, iktidara yakınlığıyla ile biliniyor. Turkuvaz Medya Grubu’nun başında ise, istifa eden eski Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak’ın ağabeyi Serhat Albayrak yer alıyor. 
  5. ^ Sözeri, Ceren. "AKP'ye kim oy kaybettirdi? - Ceren Sözeri". Evrensel.net. 9 Haziran 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 9 Haziran 2021. (...) özellikle de Pelikancı bilinen Sabah-ATV Grubunu da ekledi. (...) Sabah-ATV Grubu seçim gecesi İstanbul’da oylar Binali Yıldırım aleyhine dönünce pervasız bir yalan haber üretimine girişti. 
  6. ^ "Türkiye'de hükümete yakın medyaya para aktı". DW.COM. 9 Haziran 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 9 Haziran 2021. Yani Turkuvaz Medya’nın 3 gazetesi, resmi ilan yoluyla dağıtılan toplam kamu kaynağının yüzde 18,37'sine sahip oldu. 
  7. ^ "İBB'den iktidara yakın medyaya 2 yılda 57 milyon TL". gazeteduvar. 1 Ocak 2020. 13 Ağustos 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Ağustos 2021. İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden aldığı bilgileri paylaşan gazeteci Murat Ağırel'in yazısına göre 2017-2019 arasında Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın damadı Berat Albayrak'ın kardeşinin başında bulunduğu Turkuaz Yayın Grubu'na (Sabah, atv, a haber) 15 milyon 293 bin TL aktarılmış. 
  8. ^ "AKP'li İBB döneminde havuz medyasına 'akıtılan' milyonlar". www.cumhuriyet.com.tr. 9 Haziran 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Ağustos 2021. 
  9. ^ Gazetesi, Evrensel. "İBB üzerinden hükümet medyasına ne kadar para aktarıldığı ortaya çıktı". Evrensel.net. 13 Ağustos 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Ağustos 2021. 
  10. ^ Yildiz, Zehra (3 Mayıs 2019). "Medya sahipliği: Türkiye'de medyayı kim kontrol ediyor?". euronews. 9 Haziran 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 9 Haziran 2021. Bu şirketlerin, medya dışı işlerinde kamu ihalelerine de girmesi ve devletle ticari ilişkileri olması, kontrol ettikleri medya organlarının bağımsızlığı ve özgürlüğü noktasında eleştirilere neden oluyor. 
  11. ^ "Arşivlenmiş kopya". 10 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 9 Mart 2016. 
  12. ^ "Bilişim Muhabirleri Derneği'nin Medya Ödülleri dağıtıldı - Haberler - Teknokulis". Teknokulis. Erişim tarihi: 25 Haziran 2020. 
  13. ^ "Bilişimde 'Büyük Ödül' DÜNYA'nın oldu - İş Dünyası haberleri". Dünya. Erişim tarihi: 25 Haziran 2020. 

Dış bağlantılar değiştir