Ana menüyü aç

Takvim (gazete)

günlük gazete

Takvim, Turkuvaz Medya Grubu bünyesinde yayınlanan günlük Türkçe gazete. Çok sayıda spor sayfası, magazin ve sağlık haberlerine ek olarak güncel politikanın yer aldığı gazete ortalama 24 sayfadır. Takvim, genelde adliye ve polisiye haber ve yorumların işlendiği bir gazetedir.

Takvim
Takvimlogo.gif
Takvim - 19 Haziran 2008.png
19 Haziran 2008 tarihli birinci sayfası
Tür Günlük gazete
Format Orta boy
Sahibi Turkuvaz Medya Grubu
Baş editör Ergün Diler
Yardımcı editör Emre Şahin
Fiyatı 1₺
Kuruluş tarihi 27 Aralık 1994
Dil Türkçe
Genel merkez Barbaros Bulvarı, No:153, Cam Han, Beşiktaş, İstanbul, Türkiye
Tiraj azalış 101.045
(4 - 10 Kasım 2019)[1]
Slogan "Halkın gazetesi"
Kardeş gazeteler Sabah
Yeni Asır
Fotomaç
Daily Sabah
Resmî site Takvim

2007 yılında TMSF'ye devredilen ve ardından Turkuvaz Medya Grubu'na katılan gazete, genel yayın yönetmeni Ergün Diler yönetiminde Adalet ve Kalkınma Partisi ve Recep Tayyip Erdoğan yanlısı yayın politikası izlemekle eleştirilmektedir.[2][3][4][5][6] Özellikle, muhabir Mevlüt Yüksel'in ünlü CNN International muhabiri Christiane Amanpour'la yaptığı gerçek dışı röportaj dünya çapında büyük tepki çekmiştir.[7]

TarihçeDüzenle

İlk yayıncısı Merkez Yayın Holding'dir. Nisan 2007’den sonra bir süre TMSF tarafından yönetilmiş, Çalık Holding tarafından satın alınarak atv ve Sabah gazetesinin de bağlı olduğu Turkuvaz Medya Grubu'na katılmıştır.

OlaylarDüzenle

4 bombacı haberiDüzenle

Takvim gazetesi 22 Haziran 2007'de Star gazetesi ile birlikte “4 cani bombacı Türkiye'ye sızdı” manşetiyle verilen haberde, Bilal Tanrıverdi ve Hülya Tarman gibi sivilleri teröristmiş gibi yansıtmış ve her yerde arandıklarını iddia ederek fotoğralarını, kimlik bilgilerini ve adreslerini yayınlanmıştır.[8] Bunun üzerine Bilal Tanrıverdi suç duyurusunda bulunmuş, Hülya Tarman dava açmıştır.[9] Tarman, açtığı dava alehine sonuçlanınca AİHM'e gitmiş ve 2017 yılında davayı kazanmıştır. Ancak tazminat kazanmasına rağmen Takvim ve Star tezkip ya da özür yayınlamamıştır.[10]

Gezi Parkı protestoları ve CNNDüzenle

Gazete 2013 Taksim Gezi Parkı protestolarını yanlı yansıttığı ve Türkiye’yi bir diktatörlük gibi göstermeye çalıştığı iddiasıyla CNN International muhabiri Christiane Amanpour ile hayalî bir röportaj yayınlayıp bu haberi gerçekmiş gibi yayınlamıştır.[11] Olay uluslararası basında da yer almış ve gazete, Amanpour ile CNN tarafından kınanmıştır.[12] [13] Bu gerçekdışı haberin gazetecilik ilkelerine aykırı olduğu Türkiye Gazeteciler Cemiyeti tarafından belirtilmiş ve gazete kınanmıştır.[14][7] Gezi Parkı protestolarına karşı tutum alan gazete bu süreçte cansız varlıklarla yapılan sohbetler yayınlamıştır.[15]

2014 FIFA Dünya Kupası elemeleriDüzenle

2014 FIFA Dünya Kupası elemeleri (UEFA) kapsamında Türkiye millî futbol takımı ile Andorra millî futbol takımı arasında oynanan maçtan sonra yapılan haberdeki ibareler yerel basında tepki toplamıştır.[16]

Suriye İç SavaşıDüzenle

Gazete Suriye İç Savaşı sırasında ülkeye yabancı askeri müdahalesi yanlısı ve savaş yanlısı bir yayın politikası izlemiştir.[17][18]

Köşe yazarlarıDüzenle

Eski yazarlarDüzenle

  • Ahmet Sever (2016-2018)
  • Ece Vahapoğlu (2009-2011)
  • Erkin Şahinöz (2009-2018)
  • Faruk Erdem (2009-2018)
  • Fikri Akyüz (2009)
  • Hasan Basri Yalçın (2016-2018)
  • Hayri Ülgen (2011-2018)
  • Nazlı Ilıcak (? - 2007)

Ayrıca bakınızDüzenle

KaynakçaDüzenle

  1. ^ "Gazetelerin Haftalık Satış Raporu". gazetetirajlari.com. 5 Haziran 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 18 Kasım 2019. 
  2. ^ http://www.cumhuriyet.com.tr/foto/foto_galeri/292273/1/Takvim_in_absurd_HDP_haberi_Twitter_da_alay_konusu_oldu.html
  3. ^ http://www.ortasayfam.com/haber/gunun-alay-konusu-takvim-gazetesi/1370/
  4. ^ http://zamanamerika.com/gundem/takvimin-brookings-haberi-sosyal-medyada-alay-konusu-oldu/
  5. ^ http://www.unaidstoday.net/haberler/takvimin-manseti-sosyal-medyada-alay-konusu-oldu/
  6. ^ http://www.cumhuriyet.com.tr/foto/foto_galeri/292273/8/Takvim_in_absurd_HDP_haberi_Twitter_da_alay_konusu_oldu.html
  7. ^ a b İlgili 18 Haziran 2013 tarihli basın açıklaması 6 Ağustos 2013 tarihinde erişilmiştir
  8. ^ "4 cani bombacı Türkiye'ye sızdı". Takvim. Erişim tarihi: 22 Haziran 2007. 
  9. ^ "Takvim'in 'bomba'sı elinde patladı!". BirGün. Erişim tarihi: 25 Haziran 2007. 
  10. ^ "Takvim ve Star'ın "Bombacı" Haberleri AİHM'de Mahkum Oldu". Bianet. Erişim tarihi: 21 Kasım 2017. 
  11. ^ "CNN'den kirli itiraf!". Takvim gazetesi. Erişim tarihi: 18 Haziran 2013. 
  12. ^ Amanpour, Christiane. "Christiane Amanpour tweet'i". Twitter. 10 Eylül 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 18 Haziran 2013. 
  13. ^ 18 Haziran 2013 tarihli Huffingtonpost haberi (İngilizce) 6 Ağustos 2013 tarihinde erişilmiştir
  14. ^ "TGC: Gazetecinin Sorumluluğu Gerçeği Haberleştirmektir". Bianet. Erişim tarihi: 19 Haziran 2013. 
  15. ^ 4 Temmuz 2013 tarihli SoL (haber portalı) haberi 6 Ağustos 2013 tarihinde erişilmiştir
  16. ^ 23 Mart 2013 tarihli SoL (haber portalı) haberi 6 Ağustos 2013 tarihinde erişilmiştir
  17. ^ 6 Eylül 2013 tarihli Takvim haberi 6 Eylül 2013 tarihinde erişilmiştir
  18. ^ 5 Eylül 2013 tarihli Evrensel haberi 6 Eylül 2013 tarihinde erişilmiştir

Dış bağlantılarDüzenle