Samanyolu Yayın Grubu

Samanyolu Yayın Grubu veya Samanyolu Yayıncılık Hizmetleri A.Ş., televizyon ve radyo yayıncılığında görev yapan ve bünyesinde eğlence, haber, kültür ve çocuk kanalları bulunan kuruluştur.[1]

Samanyolu Yayın Grubu
Samanyolu TV logosu.png
Tip Anonim şirket
Kuruluş 1983 (Sema Video A.Ş. olarak)
2007 (Samanyolu Yayın Holding A.Ş. olarak)
Feshedilme 26 Temmuz 2016 (Türkiye'de sonlandırıldı)
Ülke  Türkiye
Önemli kişiler Hidayet Karaca
Vikiveri öğesi

1983 yılında, Sema Video A.Ş. olarak kurulup 1993 yılına kadar video ve teyip kasedi üretip satışa sunmuştur. 2007 yılında, Samanyolu Yayın Holding A.Ş. olarak mevcut radyo ve televizyonların hakim hissedarı olmuştur.

Genel müdürlüğünü Hidayet Karaca'nın yaptığı yayın grubunun Fethullah Gülen ile yakınlığı bulunmaktadır.[2]

15 Kasım 2015 tarihinde, Samanyolu Yayın Grubuna ait tüm kanalların yayını Türksat uydularından düşürülmüştür. 26 Temmuz 2016 tarihinde Türkiye'deki varlığı tamamen sona erdirilmiştir. Fakat Türkiye dışındaki kanalları Samanyolu Amerika, MC EU, Xəzər TV, Ebru TV ve Samanyolu Afrika gibi yurt dışı kanalları hâlen yayın yapmaktadır.

Faaliyetlerine devam eden kuruluşlarDüzenle

TV KanalıDüzenle

Radyo KanalıDüzenle

  • ?-hâlen: Radyo Hazar
  • 2017-hâlen: Merih FM

Web SitesiDüzenle

  • xazar.tv
  • mceu.tv
  • xezerxeber.com
  • kure.tv (Türkiye'de kullanılamıyor.)
  • samanyoluhaber.com (Türkiye'de kullanılamıyor.)
  • samanyolu.tv (Türkiye'de kullanılamıyor.)
  • shaber3.com

Faaliyetleri sona eren kuruluşlarDüzenle

TV KanalıDüzenle

Mehtap TVDüzenle

5 Haziran 2006 tarihinde Türksat 2A uydusu üzerinden test yayınına başladı. 19 Haziran 2006 tarihinde normal yayına geçmiş bir televizyon kanalıydı. Türkiye'nin ikinci kültür kanalıdır.[kaynak belirtilmeli]

"Bir Kültür Kanalı" sloganı ile yayın hayatına başlayan Mehtap TV'nin genel yayın yönetmeni Murat Keskin'di. Mehtap TV'de aile, kadın, çocuk, eğitim programları, dinî içerikli programlar, tarih, edebiyat, kültür-sanat programları ve belgeseller yayınlanmaktaydı. Kanalın Fethullah Gülen hareketi ile bağlantısı vardı.[2]

Tivibu platformu üzerindeki yayınları 27 Eylül 2015 tarihinde, Turkcell TV+ platformu üzerindeki yayınları 03 Ekim 2015 tarihinde, Digiturk platformu üzerindeki yayınları 08 Ekim 2015 tarihinde ve Teledünya & KabloTV platformu üzerindeki yayınları 12 Ekim 2015 tarihinde sonlandırılmıştır.[3] Kanal, 2016 Türkiye askerî darbe girişimi sonrasında çıkartılan OHAL yasası kapsamında kapatılmıştır.[4]

Programları
  • Kadraj (fotoğraf)
  • Perdeler (sinema-tiyatro)
  • Kitabevi
  • Sanat Atölyesi
  • Sanat Rehberi
  • Lezzet Mekan (yemek)
  • Festivaller (konser/müzik)
  • Radyo Günleri
  • Kuran'ı Anlamaya Doğru
  • Bilgi Tek (teknoloji)
  • Kırık Testi
  • Belgeseller

Radyo KanalıDüzenle

  • 1993-2016: Burç FM
  • 1998-2016: Burç FM Azerbaycan
  • 2007-2016: Samanyolu Haber Radyo
  • 2011-2016: Radyo Mehtap
  • 2016: Dünya Radyo

Burç FMDüzenle

Türkiye'de 62 il, 115 ilçe olmak üzere toplam 177 merkezde yayınları alınmaktaydı. Uydu vasıtası ile Kuzey Afrika, Orta Doğu ve Orta Asya'da, digital olarak Avrupa'da dinlenebilmekteydi. Ayrıca İnternet sitesinden yayın yapmaktadır. 19 Temmuz 2016 tarihinde 2016 Türkiye askerî darbe girişimi soruşturmaları kapsamında Fethullahçı Terör Örgütü tarafından yönetildiği gerekçesiyle RTÜK tarafından yayın lisansı iptal edilmiştir.[5]

Burç FM AzerbaycanDüzenle

25 Haziran 1998 tarihinde FM 100.5 (Bakü) bandı üzerinden yayına girmiş, Azerbaycan üzerinde genel içerikli yapan haber radyosudur. Azerbaycan müziğinin yanı sıra ağırlıklı olarak Türk pop ve arabesk müziği çalmakta ve yayınlarında dinî konulu programlar da bulunmaktaydı.

Samanyolu Haber RadyoDüzenle

1 Aralık 2007 tarihinde FM 106.8 (İstanbul) bandı üzerinden yayına girmiş, Türkiye üzerinde Samanyolu Haber TV ile ortak yayın yapan haber radyosudur. Aynı zamanda kendine özgü programları ile dikkat çekmektedir. Gönüllü muhabirleri aracılığıyla internet üzerinden dünyaya açılan Samanyolu Haber Radyo kısa sürede dinleyici kitlesini genişletmişti.[6] 17 Ocak 2016 tarihinde frekanslarını Dünya Radyoya devrederek yayın hayatına son verilmiştir.

Radyo MehtapDüzenle

11 Kasım 2011 günü saat 11:11'de Kur'an'ın 11. suresinin 11. ayeti ile yayın hayatına başlamıştır. Eski adı Dünya Radyoydu ve Genel Merkezi Ankaradaydı. Mehtap TV'nin kurulmasıyla kanalın genel merkezi Ankara'dan İstanbul'a taşınmış, adı Radyo Mehtap olarak değiştirilmiştir. Kültürel yayınların yanında Fethullah Gülen'in vaazları da yayınlanmaktaydı. 2016 yılında kapatıldı.

Dünya RadyoDüzenle

Türkiye genelinde İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Eskişehir, Gaziantep, Karaman, Konya, Kırıkkale'den oluşan yayın ağının yanı sıra, Türksat 2A uydusu ile tüm Avrupa'da ve İnternet üzerinden de tüm dünyada dinlenmiştir. Kanal, 2016 Türkiye askerî darbe girişimi sonrasında çıkartılan OHAL yasası kapsamında kapatılmıştır.[4]

DergileriDüzenle

Ayrıca bakınızDüzenle

KaynakçaDüzenle

  1. ^ "Samanyolu Kanalları". kure.tv. 9 Haziran 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Temmuz 2015. 
  2. ^ a b "Hocaefendi Medyası Dünyaya Açılıyor". 15 Eylül 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 30 Aralık 2014. 
  3. ^ "Önemli Bilgilendirme". digiturk.com.tr. 8 Ekim 2015. 17 Kasım 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Ekim 2015. 
  4. ^ a b "RTÜK'ten flaş karar: O kanalların lisansı iptal edildi". karsigazete.com. 19 Temmuz 2016. 19 Temmuz 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Temmuz 2016. 
  5. ^ http://www.hurriyet.com.tr/rtukten-flas-karar-o-kanallarin-lisansi-iptal-edildi-40154575
  6. ^ Samanyolu Haber Ankara'da FM 95.00 frekansında yayında[ölü/kırık bağlantı] (Türkçe), Zaman Gazetesi