Akşam (gazete)

Günlük ulusal Türkçe gazete
(Akşam (Gazete) sayfasından yönlendirildi)

Akşam, günlük ulusal Türkçe gazete. Murat Kelkitlioğlu yönetiminde, TürkMedya tarafından çıkarılmakta olan günlük gazetedir.

Akşam
Akşam gazetesinin logosu
Tür Günlük gazete
Format Berliner
Sahibi Necmettin Sadak (1918-?)
Malik Yolaç (1957-1971)
Türk-İş (1971-1982)
Mehmet Ali Ilıcak (1994-1997)
Mehmet Emin Karamehmet (1997-2013)
TMSF (2013)
Ethem Sancak (2013-2017)
Zeki Yeşildağ (2017-günümüz)
Baş editör Mustafa Kartoğlu
Fiyatı

75 Kuruş[1]

[2]
Kuruluş tarihi 20 Eylül 1918
Siyasi görüşü Sağ
Dil Türkçe
Genel merkez

Atatürk Mh. Bahariye Cd. No:31, Küçükçekmece, Türkiye

[3]
Tiraj artış 104.939
(30 Temmuz - 5 Ağustos 2018)[4]
Slogan "Türkiye'nin gazetesi"
Kardeş gazeteler Güneş
Star
ISSN 1305-1725 ISSN 1305-1725
Resmî site Akşam

TarihiDüzenle

20 Eylül 1918'de Necmettin Sadak tarafından kurulmuştur. 200'er lira sermaye koyarak kurdukları gazetenin Yazı İşleri Müdürleri; Muammer Senihi, Enis Tahsin Til idi. İlk sayısı küçük boy ve tek yapraktı. Millî Mücadele'yi destekledi.

Uzun yıllar Başyazarlığı Necmettin Sadak (Sivas Milletvekili, Dışişleri Bakanı) yaptı. Falih Rıfkı Atay, Millî Mücadele'ye karşı çıkanları eleştirdi, 1923'te Hâkimiyet-i Milliye'ye geçti. İkinci Dünya Savaşı sırasında Akşam gazetesinin Editörü Necmettin Sadak, Nazi Almanyası'na yakınlığıyla biliniyordu.[5] Almanlar, Sadak'a bir Mercedes hediye etti ve Türkiye'deki Alman Büyükelçiliği çoğu kez kumar borçlarını karşıladı.[5] 1965'e kadar CHP'yi tuttu.[kaynak belirtilmeli] 1957 tarihinde Malik Yolaç tarafından satın alındı ve Osman N. Karacan'ın yayın yönetmenliğinde Çetin Altan ve İlhami Soysal'ın yazılarıyla sola kaydı.[kaynak belirtilmeli]

Akşam gazetesi, 1920 yılında sadece akşam çıkan bir gazete oldu. Gazete, 1957 yılında Malik Yolaç tarafından satın alındıktan sonra, 1971'den itibaren birkaç defa el değiştirdi ve sonra TÜRK-İŞ (Türkiye İşçi Sendikaları Konfederasyonu) yönetimine geçti.[6] 9 Ocak 1982 tarihinde yayına ara verdi. 12 yıl aradan sonra 1994 yılı ortasında, Ilıcak ailesi ismi ve marka hakkı Tercüman gazetesi eski sahibi Kemal Ilıcak'ın oğlu ve Alem dergisi ve Alem FM sahibi Mehmet Ali Ilıcak yönetiminde 14 Eylül 1994 tarihinde yeniden yayına girdi. 1997'nin Nisan ayında Çukurova Holding tarafından satın alındı.[7] 18 Mayıs 2013 tarihinde gazetenin sahibi olan Mehmet Emin Karamehmet'in, Cavit Çağlar ve İnterbank ile ilgili kredi ilişkilerinden kaynaklanan 440 milyon dolar borçtan kalan 75 milyon doların ödenmemesi nedeniyle, TMSF tarafından Akşam gazetesini de elinde bulunduran şirketlerine el konulmuştur.

Haziran 2013'te gazetenin Genel Yayın Yönetmenliği'ne Yeni Şafak ve Star gazetelerinde çeşitli görevlerde bulunan eski Adalet ve Kalkınma Partisi Bursa Milletvekili Mehmet Ocaktan atanmıştır.[8]

21 Kasım 2013 tarihinde Çukurova Holding Yönetimi ve Sancak Medya Grubu arasındaki görüşmeler anlaşmayla sonuçlanmış olup Akşam gazetesi ve bağlı olduğu Türkmedya Yayın Grubu'na satılmıştır.

Akşam-lıkDüzenle

Gazetenin haftalık kültür-sanat ekidir. Yapı Kredi Yayınları tarafından hazırlanmaktadır.

Köşe yazarlarıDüzenle

Eski yazarlarDüzenle

Ayrıca bakınızDüzenle

KaynakçaDüzenle

  1. ^ "gazetefiyatlari.com". 29 Ağustos 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Eylül 2018. 
  2. ^ netgazete.com 11 Kasım 2012 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. URL erişim tarihi: 22 Nisan 2011
  3. ^ aksam.com.tr URL erişim tarihi: 14 Şubat 2020
  4. ^ "30 Temmuz - 5 Ağustos 2018 Haftaları Arası Tiraj Tablosu". 19 Eylül 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Eylül 2018. 
  5. ^ a b John M. VanderLippe, The politics of Turkish democracy: İsmet İnönü and the formation of the multi-party system, 1938-1950, SUNY Press, 2005 ISBN 0791464350, sayfa 40 (İngilizce)
  6. ^ https://www.evrensel.net/haber/164038/kirk-gazetenin-tarihi-aksam
  7. ^ http://arsiv.sabah.com.tr/1997/04/18/e03.html
  8. ^ "Akşam'da Küçükkaya gitti, Ocaktan geldi". Hürriyet. 24 Haziran 2013. En son 28 Haziran 2013 tarihinde erişildi.

Dış bağlantılarDüzenle