Bugün TV, Koza İpek Holding tarafından kurulan bir haber kanalıydı. Yayınlarına 1 Mayıs 2009'da başlamıştı. Bugün TV, spor haberleri, tarihsel filmler, hayatın içinden belgeseller ve her saat başında haber yayınlanmaktaydı.

Bugün TV
2009-2016 arasında kullanmış logosu.
Tam adı Bugün Televizyonu
Kuruluş 1 Mayıs 2009 (2009-05-01)
Kapanış 29 Şubat 2016 (2016-02-29)
(Tüm yayınları kesildi)
29 Temmuz 2016 (2016-07-29)
(Tamamen kapatıldı)
Şirket Bugün Televizyon Yayıncılık A.Ş.
Sahibi Koza İpek Holding (2009-2015)
Kayyum Yönetimi (2015-2016)
Haber editörü Tarık Toros (2009-2015)
Ahmet Gemici (2015-2016)
Görüntü formatı 576i (16:9 SDTV)
1080i (16:9 HDTV)
Slogan Hayata bugünün gündemine bakın
Her Dakika Haber (2009-2016)
Herkesin Konuştuğu Haber Kanalı (2009-2016)
Ülke  Türkiye
 Avrupa Birliği
Dili Türkçe
Yayın alanı Türkiye
Avrupa
İştirakler Bugün
Genel merkez İstanbul
Yerini aldığı MEK TV
Kardeş kanal(lar) Kanaltürk

Hakkında değiştir

Ayrıca Bugün TV, 18 Eylül 2014 tarihine Türksat 4A uydusunun devreye alınmasıyla birlikte HD yayına başlamış, SD yayınları ise Türksat 3A uydusu üzerinden devam etmiştir.

Bugün TV'nin Fethullahçı Terör Örgütü (FETÖ) propagandaları yaptığı gerekçesiyle, Tivibu platformu üzerindeki yayınları 27 Eylül 2015 tarihinde, Turkcell TV platformu üzerindeki yayınları 3 Ekim 2015 tarihinde, Digiturk platformu üzerindeki yayınları 8 Ekim 2015 tarihinde ve Teledünya platformu üzerindeki yayınları 12 Ekim 2015 tarihinde sonlandırılmıştır. 26 Ekim 2015 tarihinde Ankara 5. SULH Ceza Hakimliği kararı ile yönetimine kayyum ataması yapılmıştır.[1] 28 Ekim 2015 tarihinde Türksat üzerindeki muhalif yayınları durdurulmuştur.[2] 16 Kasım 2015 tarihinde Türksat üzerinden mahkeme kararıyla çıkarılarak Eutelsat 10A uydusundan yayına başlamıştır.[3] Koza İpek Holding’in faaliyetlere son vermesinden dolayı kanal, 29 Şubat 2016 akşamı tüm yayınlarını sonlandırmıştır.[4][5][6]

Bugün TV HD değiştir

Bugün TV HD, 15 Temmuz 2014 tarihinde Türksat 4A uydusunun kısmen devreye alınması sonucunda kurulan, Bugün TV ile eş zamanlı yayın yapan Bugün TV'nin yüksek çözünürlüklü kanalıdır.

Bugün TV HD, Türksat 4A 11998 V 11666 2/3 frekansından, Digiturk 48. kanaldan, D-Smart 47. kanaldan, Filbox 11998 V 11666 2/3 frekansından, Teledünya 54. kanaldan, Turkcell TV+ 61. kanaldan ve tivibu 360. kanaldan izlenebilmekteydi.

Kanalın kapatılması değiştir

Bugün TV'nin Fethullahçı Terör Örgütü (FETÖ) propagandaları yaptığı gerekçesiyle, tivibu platformu üzerindeki yayınları 27 Eylül 2015; Turkcell TV platformu üzerindeki yayınları 03 Ekim 2015; Digiturk platformu üzerindeki yayınları 08 Ekim 2015[4] ve Teledünya platformu üzerindeki yayınları 12 Ekim 2015 tarihinde sonlandırıldı.

26 Ekim 2015 tarihinde Ankara 5. SULH Ceza Hakimliği kararı ile yönetimine kayyum ataması yapılmıştır.[1] 28 Ekim 2015 tarihinde Türksat üzerindeki muhalif yayınları durdurulmuş,[2] 16 Kasım 2015 tarihinde Türksat'tan çıkarılmış[3] ve Koza İpek Holding’in faaliyetlerini sonlandırmasıyla birlikte 29 Şubat 2016 tarihinde yayınları sona ermiştir.[6]

26 Temmuz 2016 tarihinde FETÖ/PDY soruşturması gereğiyle sosyal medya ve internet üzerindeki faaliyetleri tamamen sonlandırıldı ve kapatıldı.[7]

FETÖ Bağlantısı nedeniyle yayınları durdurulan ve TMSF'ye devredilen Bugün TV 2017 yılında satışa çıkmış ve Sancaktar Medya Grubu tarafından satın alınmıştı.[8] Kanalın yeni sahibi Sancaktar Medya Grubu haber kanalını ekonomi kanalı olarak yayın hayatına döndürme kararı almıştır.[9] Açılımı 'Milli Ekonomi Kanalı' olan MEK TV adıyla yeniden yayına başlamış ve kanal Türksat uydusu ve tüm dijital platformlarda yeniden yerini almıştır.

Kaynakça değiştir

  1. ^ a b "İpek-Koza Holding ve şirketlere kayyum". Milliyet. 17 Temmuz 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Temmuz 2022. 
  2. ^ a b "Kanaltürk ve Bugün TV'nin yayını kesildi". Sözcü. 26 Şubat 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Temmuz 2022. 
  3. ^ a b "Kanaltürk ve Bugün TV uydudan atıldı yeni frekans ne?". Memur Postası. 17 Temmuz 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Temmuz 2022. 
  4. ^ a b "Önemli Bilgilendirme". digiturk.com.tr. 8 Ekim 2015. 17 Kasım 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Ekim 2015. 
  5. ^ "Koza İpek Holding hakkında şok karar". 28 Ekim 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Ekim 2015. 
  6. ^ a b "Kayyum, İpek Medya Grubunu kapattı". Sözcü. 14 Temmuz 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Temmuz 2022. 
  7. ^ AA/Reuters. "RTÜK'ten flaş karar: O kanalların lisansı iptal edildi". Hürriyet. 17 Temmuz 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Temmuz 2022. 
  8. ^ Gazeteciler (19 Ekim 2017). "FETÖ'nün Bugün TV'si satıldı! Hangi medya grubu satın aldı?". www.gazeteciler.com/haber/fetonun-bugun-tvsi-satildi-hangi-medya-grubu-satin-aldi/313120. 18 Mart 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 18 Mart 2023. 
  9. ^ "Milli Ekonomi Kanalı kuruldu - Bursa Hakimiyet". www.bursahakimiyet.com.tr. 18 Mart 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 18 Mart 2023.