"Gezi Parkı olayları" sayfasının sürümleri arasındaki fark

k
→‎Yerel basın: basit imla düzeltmeleri
k (Kaynak düzenleme)
k (→‎Yerel basın: basit imla düzeltmeleri)
Olayların gelişmeye başladığı 31 Mayıs 2013 günü [[CNN Türk]], [[NTV]] ve [[Haber Türk]] haber kanalları normal yayın akışlarına devam etti. [[CNN]]'in uluslararası kanalı protesto gösterilerini canlı yayınlarken CNN Türk'te bir belgesel yayınlanması eleştiri konusu oldu.<ref name="penguin">{{Web kaynağı | url = http://www.dailydot.com/news/cnn-turk-istanbul-riots-penguin-doc-social-media/ | başlık = CNN-Turk airs penguin documentary during Istanbul riots | erişimtarihi = 2 Haziran 2013 | yayımcı = Daily Dot | arşivurl = https://web.archive.org/web/20140123021711/http://www.dailydot.com/news/cnn-turk-istanbul-riots-penguin-doc-social-media/ | arşivtarihi = 23 Ocak 2014 | ölüurl = no }}</ref> Yerel medyanın protestoları ilk günlerde kapsamlı şekilde yayınlamamasının, medya patronlarının hükûmet unsurları ile olan iş ilişkileri sebebi ve hükûmetin baskısıyla olduğu yorumları yapıldı.<ref name="protestsp31">{{Web kaynağı | url = http://www.guardian.co.uk/world/2013/may/31/istanbul-protesters-violent-clashes-police | başlık = Turkey protests spread after violence in Istanbul over park demolition | erişimtarihi = 2 Haziran 2013 | yayımcı = Guardian gazetesi | arşivurl = https://web.archive.org/web/20130628010610/http://www.guardian.co.uk/world/2013/may/31/istanbul-protesters-violent-clashes-police | arşivtarihi = 28 Haziran 2013 | ölüurl = no }}</ref><ref name=guardian>{{Haber kaynağı|başlık=Turkey protests spread after violence in Istanbul over park demolition|url=http://www.guardian.co.uk/world/2013/may/31/istanbul-protesters-violent-clashes-police|erişimtarihi=1 Haziran 2013|gazete=[[The Guardian]]|tarih=31 Mayıs 2013}}</ref><ref name=NTV>{{Haber kaynağı|başlık=Guardian: 'Türk Baharı'na dönüşme tohumları|url=http://fotogaleri.ntvmsnbc.com/gezi-parki-eylemi-dunya-basininda.html?position=2|erişimtarihi=1 Haziran 2013|tv=[[NTV (Turkey)]]|tarih=1 Haziran 2013}}</ref> 1 Haziran günü, olaylara ilgisiz kaldığı gerekçesiyle NTV ve FOX tv'nin canlı yayın araçları bazı eylemciler tarafından tamamen kullanılamaz hale getirildi.<ref>[http://yurthaber.mynet.com/detay/istanbul-haberleri/gostericiler-parcalanan-canli-yayin-aracini-bile-vermediler/906812 Göstericiler, Parçalanan Canlı Yayın Aracını Bile Vermediler]</ref>
 
Eylemlerle ilgili sürekli yayın yapan [[Cumhuriyet Halk Partisi|CHP]]'ye yakınlığı ile bilinen [[Halk TV]] ve [[İşçi Partisi (Türkiye)|İşçi Partisi]]'ne yakınlığı ile bilinen [[Ulusal Kanal]]; [[Alevilik|Alevi]] kesimlere yakınlığı ile bilinen [[Cem TV]] eylemler boyunca yer yer canlı yayınlarla, program ve marşlarla eyleme dair geniş bilgi aktardı ve eylemciler arasında takdir topladı.<ref name="dwgrowns318">{{Web kaynağı | url = http://www.dw.de/solidarity-with-istanbul-protesters-grows-in-turkey-and-abroad/a-16853318 | başlık = Solidarity with Istanbul protesters grows in Turkey and abroad | erişimtarihi = 2 Haziran 2013 | yayımcı = Deutch Welle | arşivurl = https://web.archive.org/web/20140425063110/http://www.dw.de/solidarity-with-istanbul-protesters-grows-in-turkey-and-abroad/a-16853318 | arşivtarihi = 25 Nisan 2014 | ölüurl = no }}</ref>
 
2 Haziran'da [[Habertürk TV|Habertürk]] televizyon kanalı binasının önünde medyaya yönelik tepki nedeniyle toplanan gösterici grupları ertesi gün de NTV'nin [[Maslak]]'taki binası önünde protesto amaçlı toplandı. NTV televizyonu binanın önündeki göstericileri ve tepkilerini canlı yayınla ekranına yansıttı.<ref>{{Web kaynağı | url = http://gundem.milliyet.com.tr/ntv-binasi-onunde-protesto/gundem/detay/1717999/default.htm | başlık = NTV binası önünde protesto | erişimtarihi = 4 Haziran 2013 | yayımcı = Milliyet gazetesi | arşivurl = https://web.archive.org/web/20131030002452/http://gundem.milliyet.com.tr/ntv-binasi-onunde-protesto/gundem/detay/1717999/default.htm | arşivtarihi = 30 Ekim 2013 | ölüurl = no }}</ref> Olaydan bir gün sonra NTV adına Doğuş Grubu yönetimi, dengesizlikler içinde denge sağlamaya çalışırken hata yaptıkları için özür diledi.<ref>{{Web kaynağı | url = http://haber.gazetevatan.com/Haber/543522/1/Gundem | başlık = NTV özür diledi! 'Hata yaptık!' | erişimtarihi = 4 Haziran 2013 | yayımcı = Vatan gazetesi | arşivurl = https://web.archive.org/web/20131029201641/http://haber.gazetevatan.com/Haber/543522/1/Gundem | arşivtarihi = 29 Ekim 2013 | ölüurl = yes }}</ref> Twitter üzerinden açıklama yapan [[Mehmet Turgut]], NTV'de yayınlanan 'Falan Filan' isimli programına, medyanın eylemlere karşı tepkisini protesto etmek için son verdi.<ref>{{Web kaynağı | url = http://www.radikal.com.tr/hayat/mehmet_turgut_da_ntvden_istifa_etti-1136193 | başlık = Mehmet Turgut da NTV'den istifa etti | erişimtarihi = 5 Haziran 2013 | yayımcı = Radikal gazetesi | arşivurl = https://web.archive.org/web/20131029203037/http://www.radikal.com.tr/hayat/mehmet_turgut_da_ntvden_istifa_etti-1136193 | arşivtarihi = 29 Ekim 2013 | ölüurl = no }}</ref>
İlâveten Almanya'da Deniz Feneri e.v davasına adı karışan ve Türkiye'de de aynı konudaki davada yargılanan, AKP'ye yakın eski RTÜK Başkanı [[Zahid Akman]]; TV Yayıncıları açısından önemli bir konumda olan Televizyon Yayıncıları Derneği Başkanlığına oy çokluğuyla seçildi. Bununla birlikte bu seçimin şaibeli olduğu ve AKPli bir RTÜK üyesi tarafından TV kanalı yöneticilerinin tek tek aranarak Zahit Akman'a oy vermeleri yönünde baskı yapıldığı iddiaları bazı medya organlarının gündemine taşındı.Ancak bu iddianın doğruluğu kanıtlanamadı.<ref>{{Web kaynağı |url=http://haber.gazetevatan.com/Haber/547903/1/Gundem |başlık=Arşivlenmiş kopya |erişimtarihi=26 Haziran 2013 |arşivurl=https://web.archive.org/web/20131029200236/http://haber.gazetevatan.com/Haber/547903/1/Gundem |arşivtarihi=29 Ekim 2013 |ölüurl=yes }}</ref><ref>http://www.radikal.com.tr/turkiye/zahid_akman_televizyon_yayincilarinin_basina_gecti-1138665</ref>
 
Türkiye Gazeteciler Sendikası, Gezi protestolarının başladığı 27 Mayıs‘tanMayıs'tan 22 Temmuza kadar geçen süre de, protestolara doğrudan veya dolaylı destek veren en az 22 gazetecinin işten atıldığını, 14 gazetecinin zorunlu izne gönderildiğini, 37 gazetecinin istifa etmek durumunda bırakıldığını açıkladı.<ref>{{Web kaynağı |url=http://www.durushaber.com/haber-24169-Gezi-direnisinde-kac-gazeteci-kovuldu.html |başlık=Arşivlenmiş kopya |erişimtarihi=22 Temmuz 2013 |arşivurl=https://web.archive.org/web/20130725165736/http://www.durushaber.com/haber-24169-Gezi-direnisinde-kac-gazeteci-kovuldu.html |arşivtarihi=25 Temmuz 2013 |ölüurl=yes }}</ref>
 
Bununla birlikte gösteriler boyunca AKP taraftarı bir kısım medya ise Gezi Parkı olaylarının arkasında yabancı müdahalesi,başbakanın görüşleri doğrultusunda, "faiz lobisi" veya [[Otpor]] adlı bir örgütün olduğunu iddia etti.<ref>http://www.odatv.com/n.php?n=gezi-direnisinin-arkasinda-otpor-mu-var-1606131200</ref><ref>http://www.yazete.com/genc-kalemler/okan-gencer/otpor-ve-canvas-devrimi/2272/</ref><ref>http://www.yeniakit.com/gezide-otpor-izleri-3973h.htm</ref><ref>http://www.akparti.org.tr/site/haberler/kuresel-faiz-lobisi-bircok-ulkede-aktif/46149</ref><ref>http://yenisafak.com.tr/gundem-haber/yurtici-ve-yurtdisi-faiz-lobisi-ak-partiyi-sevmiyor-15.06.2013-533016</ref>
169

değişiklik