Woman's Day

Kadın dergisi

Woman's Day, Bauer Media Group'un sahibi olduğu Avustralya'da basılan bir kadın dergisidir. Avustralya'da en çok satan haftalık dergi unvanını da taşımaktadır.[1][2]

Woman's Day
Woman's Day Cover May 26 2014.png
2014'ten Woman's Day dergisinin bir kapağı
Editör Sido Kitchen
Kategoriler Magazin Dergisi
Sıklık Haftalık
Tiraj

320,398 (Temmuz – Eylül

2014)[1]
Kuruluş yılı 1953
Ülke Avustralya
Yer Sydney
Dil İngilizce
Website womansday.com.au
ISSN 0043-7328

TarihDüzenle

Dergi, daha önce ACP Dergilerinin bir parçasıydı. ACP Dergilerinin ise bir bölümü, Avustralya'nın genel televizyon şebekesi Nine Network'e yani Nine Entertainment Co'ya aitti. Bu nedenle Kadınlar Günü dergisi, çoğu zaman, A Current Affair gibi bir Nine Network dizisine/filmine dayanan ya da onunla ortaklaşa olan pek çok hikâye içeriyordu. Dergi, Nine Entertainment Co'nun maddi zorluklara girmesinin ardından 2012'de Bauer Media Group'a satılmıştır. Dergi, Bauer Media Pty Ltd. tarafından haftalık olarak yayımlanmaktadır ve merkezi Sydney'dedir.[3]

25-54 yaşlarındaki kadınları hedef almakta olan[4] dergide öncelikle haber, dedikodu ve Avustralyalı ve uluslararası ünlülerle ilgili röportajlar bulunmaktadır. Ve ara sıra bazı yaşam tarzı ve yemek tarifleri de bulunmaktadır.

Satış rakamları, okur-yazarlık ve reklam gelirleri, son yıllarda belirgin bir düşüş yaşamıştır ve 2010 yılında haftalık 405.000 satıştan Mart 2014'te 330.000'e düşmüştür.[5] 2014'te sonlarında okur kitlesi toplam %14,6'lık bir düşüş göstermiştir.[6]

EleştirilerDüzenle

2007'de dergide boşanma adlı makaleyi yazan Yeni Zelanda televizyon sunucusu Charlotte Dawson dava edilmiştir.[7]

Dergide 2008 yılında önemli işten çıkarmalar yapıldı..[8]

Kasım 2013'te, Woman's Day dergisi, okuyucuları tarafından eleştiriye tutulmuştur. Çünkü Kate Middleton, Cambridge Düşesi'nin bir bebeği olmadan önceki bir fotoğrafını yayınlamıştır. Başlığa da "Kate'ye ne oldu" yazılmıştır. Eleştirininse asıl sebebi, sadece bebeği olan kadınların sık sık yorgun göründüğü izlenimini verdiğidir.[9]

2014'te, televizyon sunucusu olan Grant Denyer, dergiye, eşinin uyuşturucuya bağımlı olduğu için Tayland'daki bir rehabilitasyon merkezinde olduğunu iddia ettikten sonra yasal işlemler başlatmıştır. ^ Denyer, bir rehabilitasyon merkezini ziyaret ettiğini iddia etti, ancak uyuşturucu sorunlarıyla ilgili değildi ve bir uyuşturucu bağımlılığının bulunmadığını tekrar teyit etti. Dergi, öykü için Denyer'in arkadaşlarının kaynak olduğunu söyleyerek hikâyeyi destekledi.[10]

Woman's Day, sansasyonal başlıklar ve içerik kullanmakta olduğu için "çöp gazeteciliği" olarak nitelendirilenAustralian Broadcasting Corporation'ın Media Watch markası üzerine eleştirildi.[11]

KaynakçaDüzenle

  1. ^ a b "Woman's Day Australia's highest selling weekly magazine brand". MPA. 3 Haziran 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 30 Nisan 2016. 
  2. ^ "ABCs: Weekly magazines struggle with Zoo leading declines". Mumbrella. 14 Şubat 2014. 1 Haziran 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Haziran 2014. 
  3. ^ "Factsheet. Women's Day". Publicitas. 29 Ekim 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Ekim 2016. 
  4. ^ "Woman's Day". Bauer Media Group. 1 Haziran 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Haziran 2014. 
  5. ^ Audited Media Association of Australia April 2014
  6. ^ Roy Morgan research 'Australian Magazine Readership 12 months to Dec 2014'
  7. ^ "Defamed Dawson collects payment". New Zealand Herald. 23 Mayıs 2007. 23 Mayıs 2011 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Kasım 2008. 
  8. ^ Tabakoff, Nick (14 Ekim 2008). "ACP magazine job cuts my doing, says PBL chief". The Australian. 15 Ekim 2008 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Kasım 2008. 
  9. ^ "Woman's Day story about Kate Middleton looking tired prompts angry response". News Corp Australia. 20 Kasım 2014. 1 Haziran 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Haziran 2014. 
  10. ^ "Grant Denyer's manager says witness accusing TV presenter of ice addiction is a 'liar and a fraud'". News Corp Australia. 27 Şubat 2014. 1 Haziran 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Haziran 2014. 
  11. ^ ABC Media Watch 7/7/14

Ayrıca bakınızDüzenle