Turkuvaz Medya Grubu

Medya şirketi
(Turkuvaz A.Ş. sayfasından yönlendirildi)

Turkuvaz Yayın Grubu, medya sektöründe faaliyet gösteren Recep Tayyip Erdoğan'a yakın olan[1] bir şirkettir.

Turkuvaz Haberleşme ve Yayıncılık A.Ş.
Kuruluş 31 Aralık 2002
Genel merkezi Güzeltepe, Eyüpsultan, İstanbul,
Sahibi Orhan Cemal Kalyoncu
Website http://www.turkuvazyayin.com.tr

Eski imtiyaz sahibi Ahmet Çalık, 5 Aralık 2007 tarihinde TMSF tarafından gerçekleşen ihalede eskiden Ciner Holding'e bağlı olan Merkez Medya Grubu'nu 1,1 milyar dolar'a satın aldı.

Bunun sonucunda atv, atv Avrupa, Yeni Asır TV, adlı televizyon kanalları, Radyo Turkuvaz, Romantik Radyo adlı radyo istasyonları, Sabah, Takvim, Yeni Asır ve Fotomaç adlı gazeteler artık tüm hak ve varlıklarıyla Turkuvaz A.Ş. bünyesine geçmiştir.

2013 yılı Aralık ayında Orhan Cemal Kalyoncu, Turkuvaz Medya Grubu'nu Ahmet Çalık'tan satın aldı.[2]

2018 yılında Doğan Holding'den D&R adlı kitap-hobi mağazasını satın almıştır.[3]

Bünyesindeki medya kuruluşlarıDüzenle

GazetelerDüzenle

TelevizyonlarDüzenle

a ParaDüzenle

Ekonomi üzerine yayın yapmaktadır. 21 Haziran 2017 tarihinde 1080i olarak test yayınına başlamıştır. a News gibi sadece HD yayın yapmaktadır. 17 Eylül 2018 tarihinde açılmıştır.

DergilerDüzenle

  • Bebeğim ve Biz
  • China Today
  • Cosmopolitan
  • Cosmopolitan Bride
  • Esquire
  • Forbes Türkiye
  • GQ Türkiye (Doğuş Yayın Grubu'ndan alındı)
  • Harper's Bazaar
  • HomeArt
  • House Beautiful
  • Lacivert
  • Otohaber
  • Para
  • Sofra
  • Şamdan Plus
  • Vogue Türkiye (Doğuş Yayın Grubu'ndan alındı)

RadyolarDüzenle

  • 2007-2016: Romantik Radyo (TMSF'den satın aldı. Frekansı'nı A Spor Radyo'ya devretti.)
  • 2007-2009: Radyo City (TMSF'den satın aldı. Frekansı'nı Radyo Turkuvaz'a devretti.)
  • 2009-: Radyo Turkuvaz
  • 2014-: a Haber Radyo
  • 2016-: a Spor Radyo
  • 2016-: Vav Radyo
  • 2016-: Turkuvaz Romantik
  • 2016-: Turkuvaz Efsane
  • 2017-: a News Radio

İnternetDüzenle

KaynakçaDüzenle

  1. ^ Hurriyet Daily News, 2008, Turk opposition wants PM censured over media sale
  2. ^ "Arşivlenmiş kopya". 9 Ağustos 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Eylül 2018. 
  3. ^ "Arşivlenmiş kopya". 13 Nisan 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Ocak 2020. 

Dış bağlantılarDüzenle