Ana menüyü aç

Raboçi Put (Türkçe: İşçi Yolu; Rusça: Рабо́чий путь), Bolşeviklerin ve Rusya Sosyal Demokrat İşçi Partisi'nin yayın organı olan gazete. Pravda gazetesinin eski isimlerinden biridir.

Raboçi Put
Rab put logo.png
Tür Günlük siyasi gazete
Format A2
Sahibi Рабочий путь (Emek yolu) Ltd.
Editör Sergey Yakimov
Muhabir Vladimir Lenin
Josef Stalin
Kuruluş tarihi Mart 1917
Siyasi görüşü Sosyalizm
Marksizm-Leninizm
Dil Rusça
Son yayım tarihi 26 Ekim 1917 (Ekim Devrimi'nden sonra Pravda adıyla yayımlandı)
Genel merkez Rusya Rus İmparatorluğu
Tiraj 22.000 (2011)[1]
Kardeş gazeteler Pravda

HakkındaDüzenle

Pravda gazetesi baskılar nedeniyle birkaç kez adını değiştirmek zorunda kalmış, Listok Pravdi (Gerçek Yaprağı), Proletari (Proleter), Raboçi (İşçi), Raboçi Put (İşçi Yolu) adları altında yayımlanmıştır.

Toplam 46 sayısı çıkan Raboçi Put'de; Lenin, Stalin ve diğer Bolşeviklerin makalelerine yer verilmiştir. 24 Ekim 1917’de Geçici Hükümet tarafından kapatıldı. Aynı gün gazetenin 44. sayısı, hükümetin devrilmesi gerektiği manşetiyle çıkmıştır.[2][3]

3 Eylül-26 Ekim 1917 tarihleri arasında günlük olarak yayımlanan Raboçi Put, Geçici Hükümet tarafından kapatılmış, buna karşın Ekim Devrimi'nden sonra eski ismi olan Pravda olarak tekrar yayımlanmıştır.[4]

KaynakçaDüzenle

  1. ^ Официальный сайт газеты, (Rusça) Erişim tarihi: 13 Şubat 2016.| slogan =
  2. ^ “Raboçi Put”, Bolşaya Sovetskaya Ensiklopediya, cilt 35, (Moskova: 1955), s. 451.
  3. ^ Ramin Sadikov, Şubat Devriminden Sonra Rusya’da İktidar Mücadelesi: Ekim Devrimi’ne Giden Yol, Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Tarih Bölümü Tarih Araştırmaları Dergisi, 29(48), 101-118.
  4. ^ Rabochy Put