Feza Gazetecilik

Feza Gazetecilik, çeşitli ülkede gazete, dergi ve basım evleri bulunan Yenibosna merkezli anonim şirkettir. Yönetim kurulu başkanlığını Ali Akbulut yapmaktaydı. Feza Gazetecilik'in bünyesinde aşağıdaki ulusal ve uluslararası yayın yapan haber gazeteleri, dergi, radyo, televizyon, yayınevi ve haber ajansı bulunmaydı.

Feza Gazetecilik
Tip Anonim şirket
Tür Medya
Kuruluş 1986
Feshedilme 27 Temmuz 2016
Genel merkezi ,
Kilit kişiler Ali Akbulut (Genel başkanı)

Faaliyetleri sona eren kuruluşlarDüzenle

GazeteDüzenle

  • 1986-2016: Zaman
  • 2015: Meydan
  • 2007-2016: Today's Zaman
  • 1994-halen: Zaman Amerika
  • 1994-halen: Zaman Avrupa
  • 1994-2016: Zaman Azerbaycan
  • 1993-2016: Zaman Romanya
  • 1993-2016: Zaman Bulgaristan
  • 2012-2016: Zaman Vandaag
  • 2007-2016: Zaman Benelux
  • 2007-2016: Zaman Avusturya
  • 2009-2016: Zaman Kazakistan
  • 2009-2016: Zaman Kırgızistan
  • 2009-2016: Zaman Makedonya
  • 2009-2016: Zaman Türkmenistan

DergiDüzenle

TV KanalıDüzenle

  • 2012-2016: Irmak TV - kültür ve din temalı yayın yapan televizyon kanalıydı. 30 Mart 2012 tarihinde test yayını başlayan kanal, 21 Mart 2013'te kurulmuştur.[kaynak belirtilmeli] Kanalda Fethullah Gülen'in yanı sıra çeşitli kişilere ait sohbet, Kur'an, dua, kadın ve çocuk, kültür ve sanat programları mevcuttu.[1] Digiturk platformu üzerindeki yayınları 08 Ekim 2015 tarihinde sonlandırılmıştır.[2] 15 Kasım 2015 tarihinde Türksat uydusundan kaldırılan kanal, Hotbird uydusu üzerinden yayın yapmaktaydı. 4 Mart 2016 tarihinde televizyona kayyım atanmıştır ve kayyım tarafından yayını kesilmiştir. Frekanstan Mefkûre TV yayını başlamıştır. Kanal, 2016 Türkiye askerî darbe girişimi sonrasında çıkartılan OHAL yasası kapsamında kapatılmıştır.[3]
  • 2006-2015: Cihan Network TV

Radyo KanalıDüzenle

Haber AjansıDüzenle

KitapDüzenle

  • 2001-2016: Zaman Kitap

DağıtımDüzenle

  • 2007-2016: Cihan Medya Dağıtım

Şirkete yönelik soruşturmaDüzenle

İddianamesi kabul edilen "Fethullahçı Terör Örgütü'ne destek olunduğu yönünde kuvvetli deliller bulunduğu" gerekçesiyle İstanbul 6. Sulh Ceza Hakimliği kararıyla 4 Mart 2016'da şirkete kayyum atandı.[4]

Ayrıca bakınızDüzenle

KaynakçaDüzenle

  1. ^ "Programlar". 21 Mart 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 22 Mart 2015. 
  2. ^ "Önemli Bilgilendirme". digiturk.com.tr. 8 Ekim 2015. 17 Kasım 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Ekim 2015. 
  3. ^ "RTÜK'ten flaş karar: O kanalların lisansı iptal edildi". karsigazete.com. 19 Temmuz 2016. 19 Temmuz 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Temmuz 2016. 
  4. ^ "4 Mart 2016 Hürriyet haberi: Zaman Gazetesi'ne kayyum". 5 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Mart 2016.