"Mehmet Ali Birand" sayfasının sürümleri arasındaki fark

V
(biyografideki yönlendirme gizlendi + ansiklopedik dile uyum)
(V)
Mürvet ve İzzet Birand'ın oğludur. [[Galatasaray Lisesi]]'nde okudu. Mesleğe [[1964]] yılında [[Milliyet (gazete)|Milliyet]] gazetesinde başladı. [[Sabah (gazete)|Sabah]] gazetesinde köşe yazarlığı, [[Türkiye Radyo Televizyon Kurumu|TRT]] ve [[Show TV]]'de [[32. Gün]] programını yaptı ve Show TV'de ana haber bültenini sundu (1992-1995). Hâlen [[CNN Türk]] yöneticilerinden biri olmakla birlikte CNN Türk'te günlük haber programı Manşet'i ve 32. Gün'ü; [[Kanal D]]'de ise ana haber bültenini sunmaktadır. [[Evlilik|Evli]] ve bir [[çocuk]] babasıdır. [[Fransızca]] ve [[İngilizce]] bilmektedir.
 
<!---
Adı, 1996-1997 yıllarında [[28 Şubat süreci]]nde "[[Andıç olayı|andıç]]" adlı belgede geçti.
 
--->
<!---
[[Türkiye Radyo Televizyon Kurumu|TRT]] için [[32. Gün]] programını hazırladığı dönemde sahtecilik ve dolandırıcılık iddiası ile hakkında açılan kamu davasından yargılandı ve hüküm giydi. Olayı ortaya çıkaran TRT Teftiş Kurulu raporunda Birand'ın kurumu uğrattığı zarar: 2 milyon [[Belçika Frangı]], 4 milyon 650 bin [[İtalyan Lireti]], 104.100 [[Frank (para)|Fransız Frangı]], 34.600 [[ABD Doları]], 28.400 [[İngiliz Sterlini]], 35.360 [[Avusturya Şilini]], 1.558 [[Alman Markı]], 310 [[İsviçre Frangı]] olarak belirlenmiştir.<ref>http://webarsiv.hurriyet.com.tr/2002/12/19/223462.asp</ref><br>
 
Ankara 17. Asliye Ceza Mahkemesi'nin Esas 1994/1315 sayılı kararıyla TRT`yi dolandırmaktan 11 ay 20 gün hapis cezası almıştır. Cezası [[Yargıtay]] tarafından da onanan Birand, TRT'nin zararını geri ödemiş ve aldığı hapis cezası paraya çevirilmiştir. Hakkında aynı suçtan açılan ikinci bir davada, mahkemece suç sabit görülmekle birlikte zaman aşımı nedeniyle dava düşmüştür.<ref>http://webarsiv.hurriyet.com.tr/2002/12/19/223462.asp</ref>
--->
 
== Eserleri ==
4.801

değişiklik