"Nahda Hareketi" sayfasının sürümleri arasındaki fark

k
düzeltme AWB ile
k (düzeltme, değiştirildi: {{Start date and age → {{açılış tarihi ve yaşı AWB ile)
k (düzeltme AWB ile)
Partinin 1989 yılında yapılan seçimlere katılımı yasaklanmıştır. Buna rağmen bazı üyeleri seçimlere bağımsız olarak katılmış ve [[Zeynel Abidin Bin Ali|Bin Ali]] rejiminin resmi rakamlarına göre ülke çapında % 10 ile % 17 arasında oy oranına ulaşmışlardır. İki yıl sonra Başkan [[Zeynel Abidin Bin Ali|Bin Ali]] 25.000 destekçisini hapse attırarak Nahda'yı karşısına almıştır. Nahda üyeleri iktidar partisinin merkezine saldırmış ve 1 kişinin ölümüne, çok kişinin de yaralanmasına neden olmuşlardır. Nahda'nın yayın organı olan ''Al-Fajr'' gazetesi Tunus'ta yasaklanmış ve editörü [[Hammadi Cibali]] 1992 yılında resmi olmayan bir partiye üye olmak ve devlet yapısını değiştirme niyetiyle şiddete başvurmak suçundan 16 yıl hapis cezası ile yargılanmıştır.
 
Arapça yayın yapan televizyon kanalı ''El Zeitouna''nın Nahda ile bağlantısı olduğuna inanılmaktadır. 1980lerin1980'lerin sonlarında ve 1990ların1990'ların başlarında parti ağır bir baskı altına alınmış, 1992den1992'den devrim sonrasına kadar [[Tunus]]'ta neredeyse tamamen ortadan kaybolmuştur. Bu süre boyunca Onbinlerce İslamcı hapse atılmış ya da sürgüne gönderilmiştir. Parti 1 Mart 2011'de yasal statüsünü kazanmıştır.
 
== Yasemin Devrimi ==