"TGRT" sayfasının sürümleri arasındaki fark

Boyutta değişiklik yok ,  6 ay önce
k
→‎Tarihçe: İmla, değiştirildi: hükümet → hükûmet AWB ile
(Gerekçe: + yapıcı olmayan değişiklik)
k (→‎Tarihçe: İmla, değiştirildi: hükümet → hükûmet AWB ile)
[[Dosya:TGRT.jpg|sağ|thumb|TGRT Binası]]
Türkiye'de ilk özel TV kanalı aslında [[Star 1]] diye bilinse de esasında TGRT'dir. TGRT'nin temelleri ilkin 1970'lerde Dr. [[Enver Ören]]
tarafından [[Türkiye (gazete)|Türkiye]] gazetesinin kurulmasıyla atılmıştır. 1989 yılında ise dönemin başbakanı [[Turgut Özal]] tarafından özel televizyon ve radyoların yayına başlamasına izin verilmiş, fakat o dönem özel radyo ve televizyonların yayın yapmasına izin veren yasal bir kanun olmadığı için kanal yayına başlayamamıştı. [[Star 1]] ise 3 Mart 1989 tarihinde yasadışı yollardan [[Almanya]] üzerinden test yayınına başlamıştır. Arkadan kanalın asıl sahibi olan [[Cem Uzan]], Turgut Özal'ın oğlu [[Ahmet Özal]]'ı kanalın hisselerine ortak etmiş ve [[1991]]'de ikinci özel televizyon olan [[Teleon]]'u yayına başlatmıştır. Kısa bir süre sonra ise 5 Mayıs 1990'da Magic Box, [[Star 1]] adıyla normal yayına başlamıştır. Ondan bir süre sonra ise iş adamı [[Erol Aksoy]] ve gazeteci-televizyoncu [[Nuri Çolakoğlu]] 1 Mart 1991'de [[Fransa]] üzerinden [[Show TV]]'yi test yayınına sokmuştur. 1 Mart 1992'de normal yayına başlamıştır. Bu arada [[Kadir Has]] şirketler grubu da 1992'de [[HBB|HBB TV]]'yi yayına başlatmıştır. Ve en sonunda Tevfik Ahmet Özal, [[Star 1]] ve [[Teleon]] ortağı olduğu Cem Uzan'la anlaşamamış ve 6 Mart 1992'de kendi özel televizyonu olan [[Kanal 6]]'yı kurmuştur. Öte yandan [[Haydar Baş]] da 1992'de [[Mesaj TV]]'yi yayına başlatmıştır. 1993'te dönemin [[49. Türkiye Hükûmeti|DYP-SHP]] koalisyonu özel televizyonların yayına başlamasını yasallaştırınca 22 Nisan günü TGRT televizyonu da test yayın sürecinden çıkıp dönemin cumhurbaşkanı [[Turgut Özal]]'ın cenaze törenini canlı yayımlayarak yayına başlamıştır. Arkadan özel radyo ve TV'leri denetlemek amacıyla hükümethükûmet çıkardığı kanunla [[Radyo Televizyon Üst Kurulu|RTÜK]]'ü kurmuştur. Ardından aynı yıl birbiri ardına [[Samanyolu TV|STV]], [[atv (Televizyon Kanalı)|ATV]], [[Cine5]], [[Flash TV]], [[Kanal D]], [[Meltem TV]] ve [[Kanal 7]] televizyonları yayına sokulmuştur.
 
TGRT ise emsallerinden farklı olarak ilk yıllarında [[Milliyetçilik|Milliyetçi]]-[[Muhafazakarlık|Muhafazakar]] bir yayın politikası gütmüş olup yayın ortağı [[İhlas Haber Ajansı]]'nın sayesinde çok iyi haberciliğe imza atmıştır. [[Magazin]] içerikli yayınlar yapmamış ve genelde aileler ve topluma yönelik dizi, film ve programlar yayınlamıştır. Ayrıca din, kültür ve ahlak konularında da programlar yayımlayan özel televizyon kanalı TGRT'dir. Bu tür yayınlara devam edereken kanal 1998 yılının ikinci yarısında logosunu değiştirip, logosunu sağ üst köşeden sag alt köşeye kaydırmıştır.
21.113

değişiklik