"TGRT" sayfasının sürümleri arasındaki fark

9 bayt çıkarıldı ,  1 yıl önce
düzeltme AWB ile
(düzeltme AWB ile)
 
== Tarihçe ==
[[Dosya:TGRT.jpg|rightsağ|thumb|TGRT Binası]]
Türkiye'de ilk özel TV kanalı aslında [[Star 1]] diye bilinse de esasında TGRT'dir. TGRT'nin temelleri ilkin 1970'lerde Dr. [[Enver Ören]]
tarafından [[Türkiye (gazete)|Türkiye]] gazetesinin kurulmasıyla atılmıştır. 1989 yılında ise dönemin başbakanı [[Turgut Özal]] tarafından özel televizyon ve radyoların yayına başlamasına izin verilmiş, fakat o dönem özel radyo ve televizyonların yayın yapmasına izin veren yasal bir kanun olmadığı için kanal yayına başlayamamıştı. [[Star 1]] ise 3 Mart 1989 tarihinde yasadışı yollardan [[Almanya]] üzerinden test yayınına başlamıştır. Arkadan kanalın asıl sahibi olan [[Cem Uzan]], Turgut Özal'ın oğlu [[Ahmet Özal]]'ı kanalın hisselerine ortak etmiş ve [[1991]]'de ikinci özel televizyon olan [[Teleon]]'u yayına başlatmıştır. Kısa bir süre sonra ise 5 Mayıs 1990'da Magic Box, [[Star 1]] adıyla normal yayına başlamıştır. Ondan bir süre sonra ise iş adamı [[Erol Aksoy]] ve gazeteci-televizyoncu [[Nuri Çolakoğlu]] 1 Mart 1991'de [[Fransa]] üzerinden [[Show TV]]'yi test yayınına sokmuştur. 1 Mart 1992'de normal yayına başlamıştır. Bu arada [[Kadir Has]] şirketler grubu da 1992'de [[HBB|HBB TV]]'yi yayına başlatmıştır. Ve en sonunda Tevfik Ahmet Özal, [[Star 1]] ve [[Teleon]] ortağı olduğu Cem Uzan'la anlaşamamış ve 6 Mart 1992'de kendi özel televizyonu olan [[Kanal 6]]'yı kurmuştur. Öte yandan [[Haydar Baş]] da 1992'de [[Mesaj TV]]'yi yayına başlatmıştır. 1993'de dönemin [[49. Türkiye Hükûmeti|DYP-SHP]] koalisyonu özel televizyonların yayına başlamasını yasallaştırınca 22 Nisan günü TGRT televizyonu da test yayın sürecinden çıkıp dönemin cumhurbaşkanı [[Turgut Özal]]'ın cenaze törenini canlı yayımlayarak yayına başlamıştır. Arkadan özel radyo ve TV'leri denetlemek amacıyla hükümet çıkardığı kanunla [[Radyo Televizyon Üst Kurulu|RTÜK]]'ü kurmuştur. Ardından aynı yıl birbiri ardına [[Samanyolu TV|STV]], [[atv (Televizyon Kanalı)|ATV]], [[Cine5]], [[Flash TV]], [[Kanal D]], [[Meltem TV]] ve [[Kanal 7]] televizyonları yayına sokulmuştur.
== TGRT EU ==
 
'''TGRT''', [[17 Aralık]] [[2004]] tarihinde kurulan [[TGRT]]'nin [[Avrupa]]'daki [[Türkler]]e yönelik yayın yapan [[televizyon]] kanalı. Sahibi [[İhlas Holding]] olan kanalın yayın akışı [[Avrupa]] saatine göredir.
 
[[22 Nisan]] [[1993]] tarihinde yayın hayatına başlayan [[İhlas Holding]]'in yayın kuruluşu olan [[TGRT]]'nin yayın haklarının devredilmesinden sonra aynı frekans üzerine kurulmuştur.
 
[[TGRT EU]]; İhlas Holding'e bağlı olan Huzur Radyo Tv A.Ş. şirketine aitti. Satış işlemi [[15 Kasım]] [[2006]] tarihinde gerçekleştirilerek borsaya [[İhlas Holding]] tarafından bildirilmiştir. Bu satış ile birlikte şirketin %56.5'i devredilmiş oldu. [[News Corporation]] daha sonra bu şirketin diğer hissedarlarıyla da anlaşarak şirketin tümünü satın aldı.{{kaynak belirt}}
1.181.837

değişiklik