"Beşşar Esad" sayfasının sürümleri arasındaki fark

 
Raporlara göre on binlerce gösterici devlet hapishanelerinde hapsedilmiş, bu göstericiler sistematik [[:en:Use of torture since 1948#Syria|işkence]]ye ve teröre maruz bırakılmıştır.<ref>{{cite web|url= http://www.ansa.it/ansamed/en/news/nations/syria/2012/07/03/Syria-Torture-archipelago-27-detention-centres-HRW-says_7136931.html|title= Syria torture archipelago}}</ref> Uluslararası organizasyonlar hem Baas Partisi hükûmetini, hem de muhalefeti insan hakları ihlalleriyle suçlamışlardır.<ref name="UN-20120524">{{Cite news |author=Staff |title=UN human rights probe panel reports continuing ‘gross’ violations in Syria |url=http://www.un.org/apps/news/story.asp?NewsID=42079 |date=May 24, 2012 |work=[[United Nations]] |accessdate=September 12, 2013}}</ref> Birleşmiş Milletler'in ve Uluslararası Af Örgütü'nün hem 2012 yılında, hem de 2013 yılında Suriye'deki soruşturmaları ve saha araştırmaları sonucunda, insan hakları ihlallerinin, işkencelerin ve savaş suçlarının büyük kısmının Baas Partisi hükûmeti tarafından yapıldığı sonucuna ulaşılmıştır.<ref>http://www.globalpost.com/dispatch/news/afp/130313/un-must-refer-syria-war-crimes-icc-amnesty</ref><ref>http://www.cnn.com/2013/03/16/world/meast/syria-civil-war/index.html</ref><ref>{{cite news|title=Syrian troops committed war crimes, says UN report|url=http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/syrian-troops-committed-war-crimes-says-un-report-8050282.html|newspaper=the Independent|date=15 August 2012}}</ref><ref>http://www.trust.org/item/?map=syrian-govt-forces-and-rebels-committing-war-crimes-un-report</ref><ref>http://www.ohchr.org/EN/NewsEvents/Pages/CIonSyriaciviliansunrelentingspiralofviolence.aspx</ref> Savaşta kimyasal silahlar birden fazla kez kullanılmış ve bu, uluslararası tepki çekmiştir.<ref>[http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-23999066 Obama: US cannot ignore Syria chemical weapons]</ref>
 
Esed iç savaş sırasında [[Syria TV]], [[Addounia TV]], [[Syrian News Channel]], [[Russia Today]], [[Rossiya 24]], [[ABC]], [[ARD]], [[Ulusal Kanal]] ve Halk TV'ye röportaj vermiştir.
 
== Kaynakça ==
9.987

değişiklik